CZĘŚĆ III. PLANOWANIE I REALIZACJA PRZEDSIĘWZIĘĆ SPORTOWYCH
ROZDZIAŁ 21. Media społecznościowe w sporcie
WYRAŻENIA KLUCZOWE:
|
|
MATERIAŁY DODATKOWE:
- Uzupełnienie studium przypadku – rozmowa z Jakubem Głogowskim, menedżerem klubu Panthers Wrocław, specjalistą ds. mediów społecznościowych w agensji PR Expert: PLIK.
- Wyzwania związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych w organizacjach sportowych: Kopera S. (2015), Social media challenges [w:] Byers T. (2015) (red.). Contemporary Issues in Sport Management: A Critical Introduction, London, Sage Publications.
- Media społecznościowe jako narzędzie budowania relacji z klientami: Greenberg P. (2009), CRM at the Speed of Light, Fourth Edition: Social CRM 2.0 Strategies, Tools, and Techniques for Engaging Your Customers, MacGraw Hill Professional.
- Podstawy zarządzania inwestycjami w mediach społecznościowych oraz działaniami w tym środowisku: Blanchard O. (2011), Social Media ROI. Managing and Measuring Social Media Efforts in Your Organization, QUE – Pearson Education.
- Rzeczowy poradnik dla przedsiębiorców o promowaniu się w mediach społecznościowych: Smaga M., Bonek T., Jak promować się w mediach społecznościowych, interactywnie.com, LINK.
- Serwis internetowy zawierający wiele praktycznych informacji dotyczących rozwoju nowych mediów w Polsce: http://nowymarketing.pl/.
- Przykłady serwisów umożliwiających społecznościowe finansowanie osób i przedsięwzięć z obszaru sportu – zagraniczne: www.rallyme.com, https://makeachamp.com; polskie: https://fans4club.com/, https://polakpotrafi.pl.
- O tym, co daje „podłączenie stadionu" mówi dyrektor ds. rozwoju Borussi Dortmund Benedikt Scholz
- Ciekawe praktyki w obszarze mediów społecznościowych na amerykańskim rynku sportowym: http://www.sportsbusinessdaily.com/Journal/Issues/2011/08/01/In-Depth/Social-media.aspx
- Historia niefortunnego tweeta Mateusza Klicha: Jachimiak, Ł. (2013). Reprezentacja. Klich: Na trybunach masakra. Kosecki: Żenada, Klich ma rację, Sport.pl, 16.11.2013, LINK.
- Jak fani piłki nożnej na świecie (w tym Polacy) korzystają z nowoczesnych kanałów komunikacji w zakresie mediów społecznościowych: Jak polscy kibice dzielą się emocjami?, sportmarketing.pl, 26.05.2016, LINK.