Przedsiębiorczość w sporcie. Zasady i praktyka

     

Przedsiębiorczość w sporcie.

Zasady i praktyka

 

Redakcja: M. Bednarczyk, K. Nessel

Wydawca: CeDeWu

Wydanie I, Warszawa, 2016

ISBN: 978-83-7556-853-0

 

   
                       

 

CZĘŚĆ III. PLANOWANIE I REALIZACJA PRZEDSIĘWZIĘĆ SPORTOWYCH

ROZDZIAŁ 21. Media społecznościowe w sporcie

 

WYRAŻENIA KLUCZOWE:

  • biznesowe zastosowania mediów społecznościowych
  • budowa i ochrona marki w przestrzeni wirtualnej
  • connected stadium
  • crowdfunding
  • crowdsourcing
  • interaktywność mediów społecznościowych
  • kreacja i dystrybucja treści
  • kultura cyfrowa
  • niezależność mediów społecznościowych
  • nowe media
  • podłączone stadiony
  • przestrzeń transmedialna
  • selekcja treści
  • social media stadium
  • szanse dla organizacji w mediach społecznościowych
  • technologiczny determinizm
  • wyzwania działań w mediach społecznościowych
  • zaangażowanie, przywiązanie i lojalności fanów

 


MATERIAŁY DODATKOWE:

  1. Uzupełnienie studium przypadku – rozmowa z Jakubem Głogowskim, menedżerem klubu Panthers Wrocław, specjalistą ds. mediów społecznościowych w agensji PR Expert: PLIK.
  2. Wyzwania związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych w organizacjach sportowych: Kopera S. (2015), Social media challenges [w:] Byers T. (2015) (red.). Contemporary Issues in Sport Management: A Critical Introduction, London, Sage Publications.
  3. Media społecznościowe jako narzędzie budowania relacji z klientami: Greenberg P. (2009), CRM at the Speed of Light, Fourth Edition: Social CRM 2.0 Strategies, Tools, and Techniques for Engaging Your Customers, MacGraw Hill Professional.
  4. Podstawy zarządzania inwestycjami w mediach społecznościowych oraz działaniami w tym środowisku: Blanchard O. (2011), Social Media ROI. Managing and Measuring Social Media Efforts in Your Organization, QUE – Pearson Education.
  5. Rzeczowy poradnik dla przedsiębiorców o promowaniu się w mediach społecznościowych: Smaga M., Bonek T., Jak promować się w mediach społecznościowych, interactywnie.com, LINK.
  6. Serwis internetowy zawierający wiele praktycznych informacji dotyczących rozwoju nowych mediów w Polsce: http://nowymarketing.pl/.
  7. Przykłady serwisów umożliwiających społecznościowe finansowanie osób i przedsięwzięć z obszaru sportu – zagraniczne: www.rallyme.com, https://makeachamp.com; polskie: https://fans4club.com/, https://polakpotrafi.pl.
  8. O tym, co daje „podłączenie stadionu" mówi dyrektor ds. rozwoju Borussi Dortmund Benedikt Scholz
  9. Ciekawe praktyki w obszarze mediów społecznościowych na amerykańskim rynku sportowym: http://www.sportsbusinessdaily.com/Journal/Issues/2011/08/01/In-Depth/Social-media.aspx
  10. Historia niefortunnego tweeta Mateusza Klicha:  Jachimiak, Ł. (2013). Reprezentacja. Klich: Na trybunach masakra. Kosecki: Żenada, Klich ma rację, Sport.pl, 16.11.2013, LINK.
  11. Jak fani piłki nożnej na świecie (w tym Polacy) korzystają z nowoczesnych kanałów komunikacji w zakresie mediów społecznościowych: Jak polscy kibice dzielą się emocjami?, sportmarketing.pl, 26.05.2016, LINK.

 

 

^^^^   PODRĘCZNIK

<<<   ROZDZIAŁ POPRZEDNI

ROZDZIAŁ NASTĘPNY  >>>>>