Przedsiębiorczość w sporcie. Zasady i praktyka

     

Przedsiębiorczość w sporcie.

Zasady i praktyka

 

Redakcja: M. Bednarczyk, K. Nessel

Wydawca: CeDeWu

Wydanie I, Warszawa, 2016

ISBN: 978-83-7556-853-0

 

   
                       

 

CZĘŚĆ III. PLANOWANIE I REALIZACJA PRZEDSIĘWZIĘĆ SPORTOWYCH

ROZDZIAŁ 16. Zarządzanie marketingowe w organizacji sportowej

 

WYRAŻENIA KLUCZOWE:

  • 4P
  • 7P
  • AIDA
  • cena nominalna
  • dystrybucja
  • elastyczność cenowa popytu
  • grupy docelowe
  • interesariusze
  • jakość obsługi klienta
  • kanał dystrybucji
  • koncept ruchomych schodów
  • krótkowzroczność marketingowa
  • lokowanie produktu
  • ludzie
  • marketing poprzez sport
  • marketing sportu
  • marketing-mix
  • pozycjonowanie
  • proces ustalania ceny
  • procesy
  • produkt poszerzony
  • produkt rzeczywisty
  • produkt sportowy
  • promocja
  • promocja sprzedaży
  • próg rentowności
  • public relations
  • rdzeń produktu
  • reklama
  • różnicowanie ceny
  • segmentacja
  • SMART
  • sprzedaż osobista
  • strategia cenowa
  • strategia marketingowa
  • świadectwo materialne
  • wymiana wartości
  • zarządzanie marketingowe
  • zasada Pareto

 

MATERIAŁY DODATKOWE:

  1. Uzupełnienie studium przypadku: fragment rozmowy z Maciejem Kuleszą z firmy Brento organizującej Men Expert Survival Race, PLIK.
  2. Obszerne kompendium dotyczące marketingu w sporcie: Sznajder A. (2015), Marketing sportu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Dogłębne przedstawienie obszarów oraz funkcji marketingu sportowego: Schwartz E.C., Hunter J.D., LaFleur A. (2013), Advanced Theory and Practice in Sport Marketing, Routledge.
  4. Praktyczne i teoretyczne spojrzenie na marketing poprzez sport: Davis J.A., Hilbert J.Z. (2013), Sports Marketing, Edward Elgar Publishing Inc.
  5. Pierwszy polski portal zajmujący się tematyką marketingu sportowego: www.marketingsportowy.pl
  6. Bieżące informacje oraz analizy dot. marketingu, sponsoringu oraz PR w sporcie w Polsce można śledzić na profilu na Facebookowym „Marketing Sportowy" prowadzonym przez organizatora Dni Marketingu Sportowego.
  7. Podstawowe zasady zarządzania w kontekście sportowym: Hoye R. (2015), Sport Management: Principles and Applications, Routledge, - rozdział 11 dotyczy marketingu sportowego.
  8. Nowatorska próba przyciągnięcia nowych kibiców na stadion - w II ligowym Rakowie: http://zzapolowy.com/pokerowa-zagrywka-rakowa-oplaci-sie/

 

 

^^^^   PODRĘCZNIK

<<<   ROZDZIAŁ POPRZEDNI

ROZDZIAŁ NASTĘPNY  >>>>>